Wizyta w warsztacie - zadbaj o auto!

a zorganizować zakup wybranej przez nas części samochodowej ciągle wzrasta. Jest to związane nie tylko z tym, że motoryzacja jest bardzo popularnym zainteresowaniem i sposobem na spędzanie wolnego czasu, zwłaszcza wśród mężczyzn,

Dodane: 24-07-2016 09:17
Wizyta w warsztacie - zadbaj o auto! Zawór egr

Dlaczego coraz częściej decydujemy się na zakup części samochodowych za pośrednictwem Internetu?

Od kilku lat możemy zauważyć, że liczba serwisów internetowych, za pośrednictwem których można zorganizować zakup wybranej przez nas części samochodowej ciągle wzrasta. Jest to związane nie tylko z tym, że motoryzacja jest bardzo popularnym zainteresowaniem i sposobem na spędzanie wolnego czasu, zwłaszcza wśród mężczyzn, ale także dlatego, że dzięki tego rodzaju serwisom można przeprowadzić wymianę danej części w naszym aucie w o wiele tańszy sposób niż wykorzystując serwisowanie samochodów przez specjalistę. Wobec tego popularność tego rozwiązania ciągle nabiera na sile i można się spodziewać, że w kolejnych latach nadal liczba klientów wybierających internetowy zakup części samochodowych będzie rosła.


Jak działa silnik czterosuwowy?

Silnik spalinowy działający na podstawie cyklu Otta został po raz pierwszy opatentowany przez Eugenio Barsanti i Felice Matteucci w 1854, następnie w 1860 roku doszło do opatentowania pierwszego prototypu. Jednocześnie na pomysł silnika wpadli francuski inżynier Alphonse Beau de Rochas w 1862 i niezależnie inżynier niemiecki Nicolaus Otto w 1876 roku.
Suw ssania (1)

Tłok przesuwa się w dół z górnego (GMP) do dolnego martwego punktu (DMP) wytwarzając we wnętrzu cylindra podciśnienie. W tym czasie zawór ssawny jest otwarty, dzięki temu z kanału dolotowego, znajdującego się za zamykającym go zaworem ssącym, wciągnięta zostaje z układu dolotowego silnika (gaźnik, wtrysk jedno- lub wielopunktowy) mieszanka paliwowo-powietrzna (lub w przypadku wtrysku bezpośredniego zostaje zassane samo świeże powietrze, np. silniki typu FSI lub Diesla). Trafia ona do wnętrza cylindra pomiędzy tłok a głowicę cylindra. Kiedy tylko tłok przekracza DMP, zawór ssący zostaje zamknięty.
Suw sprężania (2)

Tłok przemieszcza się w górę cylindra ściskając (czyli sprężając) mieszankę paliwowo-powietrzną. Oba zawory (ssawny i wydechowy) są zamknięte. Sprężanie następuje pod znacznym ciśnieniem do (zwykle) mniej więcej jednej dziesiątej początkowej objętości mieszanki. Ale zanim osiągnie minimalną objętość (na 1-2 milimetry ? lub inaczej ? na ok. 5 stopni obrotu wału korbowego, zanim tłok osiągnie GMP), następuje zapłon. Celem jest doprowadzenie do spalenia całej mieszanki w chwili, gdy tłok przekroczył GMP i może zostać odepchnięty przez rozprężające się gazy spalinowe rozpoczynające suw pracy.
Suw rozprężania (pracy) (3)

Przed osiągnięciem GMP w silnikach wysokoprężnych i tych z elektronicznym, bezpośrednim wtryskiem paliwa lekkiego (np. FSI koncernu VW lub GDI Mitsubishi) następuje wtrysk paliwa i zapłon samoczynny lub wymuszony iskrą. Oba zawory (ssawny i wydechowy) są zamknięte. Tłok zostaje odepchnięty z dużą siłą, gdyż we wnętrzu komory spalania po zapłonie powstaje ciśnienie o wartości do 100 barów (co czasem odpowiada sile nacisku na tłok równej pięciu tonom). Takie siły muszą być przeniesione z denka tłoka przez korbowód na wał korbowy. Wymusza to ruch tłoka do DMP. Z tego jednego suwu pracy silnik musi uzyskać wystarczającą energię, by zrealizować pozostałe trzy suwy. Dlatego też silniki pracują tym równiej, im więcej mają cylindrów.
Suw wydechu (4)
Jeszcze zanim tłok osiągnie DMP, otwarty zostaje zawór wydechowy i wciąż jeszcze nie do końca rozprężone gazy spalinowe mogą opuścić cylinder przez układ wydechowy. Przemieszczający się w górę tłok aż do osiągnięcia GMP, gdy zawór wydechowy jest otwarty, wypycha z cylindra resztę gazów, a po osiągnięciu GMP następuje tzw. "wahnięcie", czyli zamknięcie zaworu wydechowego a otwarcie zaworu ssącego i cykl rozpoczyna się od początku.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_czterosuwowy


Jak szybko i tanio naprawić samochód?

Samochody często się psują i zwykle w takich sytuacjach chcemy jak najszybciej je naprawić. Najlepiej oczywiście będzie dla nas, jeśli taka naprawa będzie nie tylko skuteczna i porządna, ale jednocześnie niedroga, dzięki czemu zaoszczędzimy sobie dużych wydatków. Nie zawsze oczywiście udaje nam się osiągnąć takie rzeczy, jednak zawsze istnieje opcja, żeby zrobić to w odpowiedni sposób. Najlepiej będzie oczywiście znaleźć sprawdzony zakład mechaniczny, w którym nasz samochód będzie naprawiony solidnie i bezproblemowo. Na rynku jest obecnie bardzo wiele takich miejsc, więc z pewnością uda nam się znaleźć takie, które zaoferuje nam konkurencyjne warunki. Nie powinno nas to kosztować wiele wysiłku.



© 2019 http://informator.konin.pl/