Na budowie

Dodane: 24-02-2017 03:53
Na budowie części doosan

Roboty ziemne

Każda budowa obiektu usytuowanego na ziemi wymaga tak zwanych prac ziemnych. Najczęściej konieczne jest wykopanie odpowiednio dużej dziury w ziemni lub przemieszczenie dużych mas ziemi. Czasami trzeba też wyrównać teren.

Oczywiście można takie prace wykonać za pomocą narzędzi ręcznych - sprawdzi się to przy budowie altanki ogrodowej ale już choćby budowa domu znacznie przerasta możliwości jednego człowieka. Dlatego używa się koparek - kilka godzin i głęboki wykop pod fundamenty domu jest gotowy.

Tak samo jest z drogami. Ręcznie to można się pobawić w weekend i zrobić podjazd do garażu. Obecnie wszystkie drogi są budowane z użyciem wszelkich rodzajów maszyn budowlanych - od koparek i spycharek po maszyny transportowe.


Części zamienne do maszyn

Co jeśli moja koparka się zepsuje?
Wszystko zależy od tego co konkretnie zawiedzie, tak jak w samochodach osobowych tak i w maszynach budowlanych usterki mogą być drobne a ich naprawa łatwa tania i szybka tak i mogą występować znaczne uszkodzenia.

W koparce może się zepsuć na przykład silnik - wtedy pozostaje albo remont albo wymiana. Mogą się zepsuć części układu napędowego.

Co należy zrobić? Przede wszystkim należy poszukać odpowiednich części - najlepiej oryginalnych.


Hamulce na powietrze?

W samochodach osobowych hamulce działają na takiej zasadzie, że jeśli kierowca nie trzyma nogi na pedale hamulca to samochód może się swobodnie toczyć. Dopiero naciśnięcie hamulca powoduje dociśnięcie szczęk hamulcowych do bębna lub klocków hamulcowych do tarcz. Do przeniesienia siły z nacisku na pedał na sam mechanizm hamulca stosowany jest płyn. Czyli są to hydrauliczne układy hamulcowe.

W ciężkich samochodach ciężarowych np. TIRach hamulce działają w sposób odwrotny. Jeśli w układzie nie ma ciśnienia to szczęki lub klocki hamulcowe są dociśnięte do powierzchni hamowania. Dopiero jeśli sprężarka powietrza zbuduje odpowiednio duże ciśnienie to równoważy ono docisk i szczęki hamulcowe się podnoszą umożliwiając jazdę. W momencie kiedy kierowca wciśnie pedał hamulca to otwierany jest zawór przez który jest upuszczane ciśnienie i szczęki hamulcowe ponownie są dociskane do powierzchni hamowania. Taki system ma dużą zaletę - w przeciwieństwie do hydraulicznego w momencie uszkodzenia przewodów czy rozszczelnienia układu pojazd jest zatrzymywany.



© 2019 http://informator.konin.pl/