Czy opłaca się jeździć do pracy za granicę busem?

ch miejsc pracy i Polacy wybierają się tam we własnym zakresie. Wtedy bardzo korzystnym rozwiązaniem jest skorzystanie z możliwości przejazdu z osobami, które ogłaszają się na przykład w Internecie. Niektórzy pokonują trasę z Pols

Czy opłaca się jeździć do pracy za granicę busem? ink

Dlaczego warto przewozić ludzi za granicę?

Nie zawsze przejazd do pracy za granicę jest zapewniony przez firmę, która zatrudnia pracowników. Bardzo często zdarza się, że dostępnych jest kilka wolnych miejsc pracy i Polacy wybierają się tam we własnym zakresie. Wtedy bardzo korzystnym rozwiązaniem jest skorzystanie z możliwości przejazdu z osobami, które ogłaszają się na przykład w Internecie. Niektórzy pokonują trasę z Polski do Niemiec czy innych popularnych kierunków emigracji zarobkowej nawet kilka razy w miesiącu i wtedy zabranie pasażerów w taką podróż może być opłacalne. Nic dziwnego, że wielu z nich ogłasza, że posiada wolne miejsca i za określoną opłatą może udostępnić część pojazdu.


Historia konstrukcji autobusu

Poprzednikami autobusów w drogowym transporcie pasażerskim były dyliżanse i omnibusy ciągnięte przez konie. W niektórych krajach (Wielka Brytania i Francja) już w XIX wieku rozpowszechniły się także omnibusy o napędzie parowym, jednak konieczność wożenia dużych masowo i objętościowo zapasów wody oraz paliwa nie sprzyjały rozwojowi konstrukcji tych pojazdów. W Anglii w 1865 rozwój parowych omnibusów zablokowała tzw. ustawa o czerwonej fladze (Red Flag Act), praktycznie zakazująca ich używania.

Wynalezienie silnika spalinowego pod koniec XIX wieku umożliwiło powstanie omnibusów spalinowych ? czyli autobusów (auto ? sam, bus ? końcówka łacińskiego przypadku ze słowa omnibus = dla wszystkich, dosłownie ? wszystkim). Pierwsze konstrukcje (pierwotna nazwa Automobil-Omnibus, następnie Auto-Omnibus) powstały w firmie Benz na początku jej istnienia i w 1895 roku podjęły komunikację w Niemczech. Pierwsze autobusy powstawały przez zabudowę kabiny pasażerskiej na podwoziu samochodu ciężarowego i były napędzane silnikami o zapłonie iskrowym. Trzecia ? po fabrykach Daimlera i Benza ? niemiecka fabryka pojazdów silnikowych, Stoewer w Szczecinie była pierwszą fabryką autobusów4 sensu stricto. Produkcję rozpoczęto tam w latach 1899?1900. Wykonywano wtedy m.in. podwozia na eksport, karosowane w miejscu dostarczenia.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus#Historia_konstrukcji


Transport osób

Transport osób, zarówno krajowy jak i zagraniczny, może stanowić nieraz spory problem, szczególnie dla ludzi, którzy nie posiadają własnego samochodu. Warto w takim przypadku skorzystać z możliwości transportu busem, który należy do jednych z najtańszych metod na dość szybkie przemieszczanie się zarówno w kraju, jak i za granicą. Transport busem jest możliwy nie tylko, gdy potrzebujemy po prostu dostać się do innej miejscowości ? bardzo wiele firm transportowych organizuje również specjalne kursy zagraniczne w celu wywozu pracowników do pracy za granicę. Jest to dla korzystających z takiej oferty osób korzystne szczególnie z tego względu, że wiele busów jest wynajmowanych przez firmy zajmujące się pośrednictwem w pracy.



© 2019 http://informator.konin.pl/