Ciepłe mieszkanie to nie luksus

organizmu charakterystycznych dla ich wieku, ale też niewystarczającym ogrzewaniem. Wówczas kupowane są grzałki, które zostają włączone w pokojach czy w łazience. Dłużej od grzałek mogą pozostawać włączone farelki, które po prostu

Ciepłe mieszkanie to nie luksus

Zastosowanie grzałek w domach

Zdarza się, że osoby starsze czy dzieci skarżą się na zimno w domu, chociaż jest on ogrzewany. Może być to spowodowane występowaniem różnych reakcji organizmu charakterystycznych dla ich wieku, ale też niewystarczającym ogrzewaniem. Wówczas kupowane są grzałki, które zostają włączone w pokojach czy w łazience. Dłużej od grzałek mogą pozostawać włączone farelki, które po prostu nie wydają żadnych dźwięków w czasie swojej pracy, a jednocześnie wydzielają po podłączeniu ich do prądu więcej ciepła. Jeżeli grzałki czy farelki włączane są na kilka minut na przykład przed wejściem dziecka do wanny, to nie przyczyniają się do zwiększenia opłat na prąd. Jednak włączanie ich na dłuższy okres czasu może już wywierać bardzo duży wpływ na podwyższenie rachunków za prąd.


Czerpią energię z gazu

Rodzaje grzejników
Grzejniki gazowe

Czerpią energię z gazu. Stosowane są rzadko.

Wady i zalety:

Znikome zanieczyszczenie powietrza na zewnątrz budynku.
Dosyć wysoki koszt ogrzewania (ale niższy niż elektryczne).
Konieczność zapewnienia ciągu kominowego spalinowego.
Wysoki komfort użytkowania.
Możliwość szybkiego włączenia lub wyłączenia o dowolnej porze.

Grzejniki gazowe metalowe (żeliwne, lub z innego metalu)

Wady i zalety:

Silne nagrzewanie się powierzchni grzejnika (możliwość poparzenia).
Szybkie stygnięcie po zgaszeniu gazu.
Szybkie nagrzewanie się pomieszczeń.
Nierówna temperatura w pomieszczeniu (przy grzejniku upał, z dala ? chłód).


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ogrzewanie


Innym sposobem ogrzewania

Nagrzewnica samochodowa

Nagrzewnica ? urządzenie będące częścią samochodu, służy do ogrzewania wnętrza kabiny.

Nagrzewnica zbudowana jest w postaci bloku użebrowanych rurek, przez które przepływa gorąca ciecz z układu chłodzenia silnika. Napływające z zewnątrz zimne powietrze przepływa przez nagrzewnicę i po ogrzaniu jest kierowane do wnętrza kabiny. Przepływ powietrza może być wspomagany wentylatorem.

Rodzaje systemów regulacji działania nagrzewnicy:

W przewodzie doprowadzającym gorącą ciecz do nagrzewnicy wmontowany jest zawór, którym reguluje się przepływ cieczy, a tym samym intensywność nagrzewania
Przepływ cieczy nie jest regulowany, cały czas jest maksymalny, reguluje się natomiast sposób przepływu powietrza. Powietrze wpadające z zewnątrz jest kierowane częściowo przez nagrzewnicę oraz bezpośrednio do kabiny, regulacja polega na ustawieniu stosunku powietrza nieogrzanego do powietrza ogrzanego.

W niektórych samochodach w nagrzewnicy wmontowana jest grzałka elektryczna zasilana z instalacji elektrycznej samochodu. Zadaniem tego elementu jest ogrzewanie przepływającego powietrza gdy temperatura cieczy chłodzącej jest zbyt niska, np. zaraz po uruchomieniu silnika. Rozwiązanie to powoduje duże obciążenia instalacji elektrycznej.

Innym sposobem ogrzewania samochodu jest ogrzewanie postojowe (zw. webasto), które nie pobiera ciepła z układu chłodzenia, ale z bezpośredniego spalania benzyny lub oleju napędowego w wydzielonej do tego specjalnej komorze. W tym systemie ogrzewanie kabiny nie jest uzależnione od pracy silnika. Jest stosowane na obszarach o niskiej temperaturze np. Szwecja, Alaska ale także coraz powszechniej w krajach o klimacie umiarkowanym gdyż pozwala szybciej przygotować samochód do jazdy (topi śnieg), wpływa na mniejsze zużycie paliwa i podnosi żywotność silnika (jednostka napędowa jest rozgrzana - nie występuje efekt tzw. zimnego startu)

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Nagrzewnica_samochodowa



© 2019 http://informator.konin.pl/